Második őszi túra…

Második őszi túra… bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Második őszi túránk a Keszthelyi VSZK Turisztika csoportjával. Újra sikerült egy napsütéses délutánt kifogni, pedig ez novemberben nem mindig egyszerű. Túránk tehát a Zalaszántótól alig néhány kilométerre, az út jobb oldalán található Tátika Hidegkútról indult, ahol tábla jelzi a Tátika vár felé vezető utat. Mivel autóval érkeztünk, itt le is kellett parkolnunk , egy autót pedig átvittünk a várvölgyi célállomásra. Nemcsak azért, mert úgysem vennénk hasznukat a hegytetőre vezető szűk erdei úton (egyébként is gyalogtúrára indulunk), hanem mert a vár 1997 óta a Balaton-felvidéki Nemzeti Park kiemelten és szigorúan védett része. Az út során a kék turistajelzést kell követni, bár nehéz lenne eltévedni. A túra útvonala csodaszép őszi erdőkön vezet keresztül – felváltva keskeny ösvényeken és széles erdészeti utakon. Tátika vára egyike a dunántúli végvárrendszer ma már ritkán látogatott várromjainak. A kilátás a környékre egyedülálló: Sümegtől Rezi várán, Zalaszántón, Várvölgyön át a Balaton menti tanúhegyekig olyan körpanoráma tárult elénk, amelyhez foghatót keveset találunk a környéken. Az időkeret bőséges volt, így a várban megálltunk egy kis frissítésre és elfogyasztottuk a szendvicseinket, még így is sötétedés előtt érkeztünk 10 km-es túránk végén Várvölgyre, majd vissza a VSZK-ba.